Toponderwijzers

Is een lesdag voor jou een grote berg?

Keer met deze ijzersterke hacks weer met plezier en effectief terug voor de klas!

Education

Samen de onderwijspraktijk versterken!

Al meer dan 20 jaar ben ik bezit met het ontdekken van de beste manieren om met plezier voor de klas te staan. Als troubleshooter ging ik destijds van klas tot klas. Door de jaren heen heb ik vele manieren ontwikkeld om onder allerlei omstandigheden plezier in je werk te krijgen.

Inmiddels heb ik op vele manieren talloze onderwijsprofessionals versterkt in hun persoonlijk functioneren in hun onderwijs.

Elke dag is een nieuwe kans, maar toch kan dat zo anders voelen. En daar is een reden voor:

  • Er is een tekort aan personeel in het onderwijs.
  • Daardoor is de druk toegenomen.
  • De werkdruk in het onderwijs was al hoog.
  • Corona heeft niet bepaald meegeholpen.
  • Soms ben je nog in opleiding, en 'mag' je al voor de klas staan.
  • Soms ben je niet onderwijsbevoegd, maar ben je toch de persoon voor de klas omdat er geen bevoegd personeel meer is.

kleurkrijtjes
Hoe ga je om met die verantwoordelijkheid?

Ik heb gemerkt hoeveel dit doet met onderwijsprofessionals en met groepen.

Want onderwijs is gewoon ook heel veel.

Vervolgens heb ik nog te maken met ouders. Ouders kunnen een fantastische meerwaarde voor een school zijn, maar helaas kunnen ouders ook erg kritisch zijn en onevenredig veel aandacht vragen.

Het eindresultaat van al deze factoren?

  • De sfeer in de school is gespannen.
  • Je twijfelt aan jezelf.
  • Je snakt naar waardering, maar het lijkt wel of iedereen met zichzelf bezig is.
  • Ouders kunnen niet relativeren en zijn ontevreden over hoe het gaat in de klas.
  • Al met al is het plezier in het onderwijs verdwenen.

netwerk

Ik heb besloten het onderwijs terug te brengen tot haar essentie. Zo heb ik mij in bijna 25 jaar ontwikkeld als expert in het realiseren van onderwijs dat gaat over:

  • Positieve betrokkenheid van ouders.
  • Positieve interactie met de groep.
  • Effectieve werkdagen waarin je je doelen bereikt.
  • Herkennen van je grootste valkuilen.

23

Jaar ervaring

50+

Artikelen geschreven

25+

Schoolteam ondersteund
potloodkrijtjes

Wat is de kracht van toponderwijzers?

  • Bespaar je tijd door je te richten op de essentie.
  • Vanaf de eerste week ervaar je het verschil.
  • Geen noemenswaardig extra werk.
  • Je dag eindigt in rust, en met een voldaan gevoel.
  • Ontdek hoe je ondanks tekorten zelf kunt blijven functioneren.
  • Je leert grenzen stellen.
  • Je leert beter begrijpen hoe je naar negatieve situaties kunt kijken,  en hoe je ermee om kunt gaan.
  • Je leert negativiteit buiten jezelf te houden.
  • Toponderwijzers is er voor jou.

We gaan weer plezier krijgen in lesgeven!

education

Onderwijs is leuk!

Leren doe je als je plezier hebt, niet als je gestressed bent.
education

Onderwijs is focus!

We kunnen ons over zoveel dingen druk maken, maar het gaat om leren.
education

Onderwijs is weten hoe het brein werkt!

Gedrag is logisch, leren is logisch. Maar dan moet je wel begrijpen hoe ons brein werkt.
education

Onderwijs moet je doen!

Leerlingen vinden het heerlijk om te leren.

Jij hoeft alleen maar te zorgen voor de juiste voorwaarden.

education

Onderwijs is je grenzen verleggen!

Onderwijs kun je zien als een leuke en spannende ontdekkingsreis. Jij gaat ze voor.
education

Onderwijs is iedere leerling een kampioen!

Iedere leerling heeft zijn of haar eigen kwaliteiten. Laat iedere leerling excelleren!

Met toponderwijzers starten we met de tien belangrijkste uitgangspunten te beschrijven.

Met deze informatie ontdek je wat de beste manier is om je lesdag weer te laten gaan over onderwijs met plezier. Je leert ontdekken waar je je prioriteiten mag leggen, en welke zaken je naast je neer mag leggen. Met dit aanbod gaan we echt de praktijk in! Immers: als je éénmaal bezig bent begint het pas echt. Je loopt tegen zaken aan. Een les gaat niet zoals verwacht. Een gesprek loopt niet lekker. Juist op zo'n moment is het belangrijk om met je vragen terecht te kunnen.

Ja: ik wil weer met plezier naar school!

Het beste wat jij kunt doen, is een kleine investering doen in jezelf! Onderwijs is gericht op resultaten, op de school als geheel. Zelfs coaching en het aanbod van de grote onderwijsbureaus is zelden gericht op individuele onderwijsprofessionals. Toponderwijs is een onderdeel van Organisatie-flow, specifiek gericht op de mensen voor de klas. Toponderwijs biedt je een laagdrempelige mogelijkheid écht te reflecteren. Hoe gaat het met mij als onderwijsprofessional. Heb ik er nog lol in. Ben ik in control. Realiseer ik wat ik van plan was? Zoveel onderwijsprofessionals branden op. Ga jij investeren in jezelf? 
VRAAG JE GRATIS EBOOK AAN
Effectief voor de klas
- Veelgestelde vragen -
  • Is het boek leesbaar?
    Zeker, het boek lees je in een dag uit. Dat was ook de bedoeling. Een leesbaar boek in eenvoudige taal. 
  • Over welke principes praten we hier?
    Het boek beschrijft tien praktische principes die je aan het nadenken zetten over hoe jij voor de klas staat. Bijvoorbeeld dat je leerlingen je spiegel zijn. Of waarom het van belang is om bewust je houding te kiezen als je voor de klas staat. Of er gelachen mag worden in de klas. En of er werkelijk geluisterd wordt.
  • Heb je meer geschreven?
    Er is een veelvoud aan blogs te vinden over allerlei praktische zaken. Sinds mei 2023 ben ik begonnen met een integraal boek over onderwijs. Als je dit boek met plezier leest, zul je dit boek zeker waarderen. Ik hoop dit in het najaar uit te brengen.
  • Als het niet fijn gaat in de klas moet je toch gewoon ingrijpen?
    Zeker. Als het niet goed gaat moet je iets doen. Echter het basisprincipe van Organisatie-flow is dat je daarvoor niet moet ingrijpen met de klassieke oude interventies. Er is altijd een goede reden waarom een probleem optreedt. Grijp je stevig in, dan heb je grote kans op een terugslag met op lange termijn veel meer schade. Dit is vaak persoonlijke schade. Mijn intentie is om te werken met de groep, mét de leerlingen, niet tegen de groep, of leerlingen, of collega's. In deze systematiek zoek je naar inclusie, niet in diskwalificatie.

Ja, ik wil graag doorlezen over effectief voor de klas staan!

VRAAG JE GRATIS EBOOK AAN